Happy Father's Day


Happy Father's Day to all father's in the world .. hari yang istimewa untuk bapa bapa sedunia . saat ini laa anda semua boleh lihat betapa bahagianya mereka saat anak anak mereka mengucapkan "Selamat Hari Bapa,Ayah .. Happy Father's Day,Daddy" tetapi saat ini aku hanya mengenangkan arwah ayah aku yang dulu aku tidak kesampaian untuk memberikan beliau apa-apa .. tetapi apakan daya Allah lebih menyayanginya lebih daripada kami sekeluarga . apa-apa pun kami redha dengan ketentuan dari-Nya .. beliau adalah seorang ayah yang baik dan bertanggungjawab sebenarnya . walaupun kadang kala beliau lalai terhadap kami . tapi itulah hakikat dan dugan hidup kami . masing masing ada dugaan yang lain kan ? so ini cerita aku .. saat beliau menyambut kepulangan dari yang Maha Esa . aku masih berusia 16 tahun (kini 20tahun) sudah 4 tahun beliau meninggalkan kami . tapi aku tak pernah menyesal dan merungut memiliki beliau sebagai seorang ayah aku; tanpa dia takde laa aku kan ? hilang beliau ibarat hilang separuh nyawa .. tiada siapa yang faham perasaan aku ketika itu . hanya mampu MENANGIS .. tapi sekarang . hidup mengajar aku lebih matang . hidup mengajar aku banyak pengajaran . hidup mengajar aku apa erti kehidupan sebenar .. hidup juga mengajar aku lebih mengenali siapa itu lelaki .. tanpa ayah aku jadi begini . tanpa ayah hidup tak tentu arah . tanpa ayah tiada bimbingan yang teguh . tanpa ayah penderitaan itu semakin menjadi jadi . tanpa ayah dugaan yang harus di lalui semakin berat . tanpa ayah juga kami hilang arah tuju . tetapi hidup banyak membimbing aku untuk teruskan hidup . hilang ayah tak berganti tetapi insan lain hadir dalam hidup aku untuk menjaga aku dan keluarga . bukan pengganti ayah tapi teman sehidup semati aku. InsyaAllah .. dulu ..aku tak mampu nak berikan apa-apa untuk ayah . tapi sekarang yang hanya aku mampu aku berikan hanya lah Al-Fatihah ..

p/s: moga rohnya dicucuri rahmat ..

Comments

Popular posts from this blog

;)

tembam pendek .. hihi ^_^

hari ini KELAHIRANNYA esok KEPERGIANNYA :)