Posts

Showing posts from September, 2013

kisah aku

Assalammualaikum .

Dah lama rasanya tak update. Hmm . Baru baru ni family ku sibuk duk kahwin cepat. Mungkin dah tiba masa nya untuk aku dan tunang membina masjid. Tapi apakan daya , pokok mana yg tak bergoyang kalau takde angin kan . Setiap orang mesti ade dugaan tersendiri kan. Tapi masalah mana yang takde jalan penyelesaiannya.
Aku cuma perlukan doa dan sokongan dari semorang untuk aku dan tunang . Bukan aku saja yang kena tanggung . Tunangku berat memikulnya . Ya allah berikan kami petunjuk-Mu.

Siapa yang takmau membina masjid kan . Semorang nak . Aku hanya mampu berserah dan sentiasa berdoa supaya dipanjangkan jodoh dan dipermudahkan segalanya . Kita nak buat benda baik banyak cabaran dan dugaannya . Bila nak buat jahat sekejap je dah jadi . Semua bergantung pada kesabaran dan ketabahan seseorang . Setiap apa yang terjadi semuanya ade hikmah . Kita hanya mampu merancang, ALLAH SWT yang menentukan. Tapi tak salah kalau kita berusaha untuk merubah takdir kita . Memang kita tak namp…